Tänä päivänä ihmiset toivovat saavansa useita palveluita saman katon alta. On hyvä pohtia, voisiko ydinpalvelun tueksi mahdollisesti tuoda uusia toimintaa tukevia lisäpalveluita, joilla tarjota asiakkaille enemmän. Nämä ajatukset sekä omakohtaiset kokemukset kehonkoostumusmittauksista saivat HC-Hieronnan yrittäjän Toni Vuolukan tarjoamaan hierontapalvelujen lisäksi InBody-mittauksia.
Uutta virtaa lisäpalveluilla
Toni tekee mittauksia Espoon Leppävaarassa sijaitsevalla studiollaan. Hän päätti hankkia InBody 770 -laitteen, jotta hän voisi tarjota asiakkailleen luotettavaa ja tarkkaa dataa kehon hyvinvoinnista.
– Sain kipinän laitteen hankinnasta ja rupesin selvittelemään, kuinka se onnistuisi. Hankin laitteen vuonna 2017 helposti leasing-sopimuksella.
Nyt noin neljän vuoden käytön jälkeen hän myös toteaa InBody-laitteen sopivan hyvin osaksi palveluitaan. Parhaimmillaan lisäpalveluilla saadaan asiakas palaamaan paljon nopeammin uudestaan.
– Asiakkaat käyvät ristiin palveluissa, kun heille käy ilmi, että niitä on enemmänkin tarjolla. Tämän vuoksi kannattaa olla monipuolinen ja toisiaan tukeva palveluvalikoima.
Huoliteltu mittauspalvelu antaa parhaan asiakaskokemuksen
HC-Hieronnalla mittauspalvelu alkaa tarkasta pituuden mittauksesta, jota varten Toni on hankkinut InBodyyn lisävarusteeksi BSM170-stadiometrin.
– On todella tärkeää, että asiakkaalta saadaan mitattua pituus oikein. Jo muutaman sentin heitto pituuden arvioinnissa vaikuttaa merkittävästi mittaustuloksiin.
Mittauspalveluun kuuluu kattava raporttilomakkeen läpikäynti ja palautteenanto asiakkaan kanssa.
– Käyn raporttilomakkeen joka kohdan läpi, jolloin myös asiakas pääsee kysymään, mitä mieleen tulee. Mikäli esimerkiksi lihastasapainossa on eroja tai viskeraalirasva on korkealla, kerron siitä asiakkaalle ja neuvon mitä tälle kannattaisi tehdä.
Tonilla on myös käytössään LookinBody 120 -mittausohjelmisto, jonka avulla mittauksesta saatu raporttilomake voidaan lähettää suoraan asiakkaan sähköpostiin.
– Ohjelman avulla tulokset pysyvät hyvin tallessa, raporttilomakkeet kun tuppaavat menemään asiakkailla helposti hukkaan. Tämä helpottaa kehityksen ja muutosten seurantaa.
Lähtökohtien ja tavoitteiden huomioiminen tärkeää
HC-Hieronnan tavallisimmat asiakkaat ovat aktiiviliikkujia, elämäntapamuuttujia kilpaurheilijoita ja tavallisia kuntosalireenaajia. Toni käy toisinaan tekemässä mittauksia myös toimitilojensa ulkopuolella.
– Pari kertaa olen käynyt yhdellä pt-studiolla. Siirtämistä varten on olemassa kuljetuslaukku, mutta sellaista en ole vielä hankkinut, koska toiminta muissa tiloissa on vähäistä.
Mittauksia tehdessä on tärkeää huolehtia, että asiakas ymmärtää raporttilomakkeen tulokset. Monipuolisista tuloksista Toni poimii asiakkaalle tärkeimmät kohdat.
– Rasvaprosentti ja lihasmassan määrä kiinnostaa salitreenaajia. Painonpudottajille ja elämäntapamuutosta tekeville viskeraalirasvan seuraaminen on tärkeää.
Mittaustulosten avaaminen asiakkaalle auttaa panostamaan oikeisiin asioihin. Kun kehitystä tulee, on mieluisaa käydä myös uudelleen seurantamittauksissa katsastamassa tilanne.
Kiinnostaako InBody-yhteistyö?
Oletko kiinnostunut kehittämään toimintaasi tai etsitkö kenties uusia työkaluja palveluidesi tueksi? Tutustu InBody-laitteisiin ja ota rohkeasti meihin yhteyttä, niin autamme löytämään teille sopivan, lisäarvoa tuottavan kokonaisuuden.